vineri, 7 februarie 2014

Dacă ești manager adevărat...



Pe zi ce trece, am sentimentul că am nimerit într-o piesă ce se derulează după un scenariu de proastă calitate, scris de un damblagiu. Tot aștept să apară cineva, să-mi spună că piesa s-a terminat. Tot aștept...
Când îți dorești din tot sufletul să ajungi manager, trebuie să știi că, în afara suportului moral de care te bucuri din partea apropiaților tăi, fără competență profesională și fără decizii obiective, ai toate șansele să distrugi instituția la cârma căreia ai fost numit. Iar instituția aceea nu este jucăria personală, ea aparține comunității, în ea își desfășoară activitatea oameni cu familii, responsabilități sociale etc. Deci, nu poți să mergi pe ideea că vei avea sprijin de sus și asta ține loc de performanță.
Când ești manager cu adevărat, nu poți să te ascunzi după tot felul de paravane, atunci când lucrurile nu merg sau merg prost. Nu poți să spui că nu tu ești responsabil pentru ceea ce face un solist pe scenă, căci tu l-ai angajat. Nu poți să spui că nu este răspunderea ta, atunci când comunicarea, publicitatea și afișajul sunt la pământ, căci tu ai angajat marele specialist. Nu poți să spui că nu este responsabilitatea ta, atunci când nu ai garnitură de soliști la scenă și cheltuiești sume importante cu soliști invitați, pentru a putea ține spectacolele. Nu poți să spui că nu este responsabilitatea ta, atunci când izolezi actori cu vastă experiență și îi ții acasă, pe motiv că ți se pare ție că sunt bătrâni. Nu poți să nu răspunzi la întrebări simple, cum ar fi:
-      cine este proprietarul scenei mobile, pe care instituția a ținut spectacolele din cartierele orașului, din anul 2013?
-  a fost închiriată această scenă? Dacă da, cu ce sume, din ce resursă bugetară?
-      de ce s-a pensionat tenorul Stelian Negoescu?
-      de ce nu mai cântă la Craiova soprana Doina Sărsan?
-      de ce a preferat să-și dea demisia tenorul Ion Sandu Filip?
-    de ce a fost dată afară soprana Anca Pârlog și cine răspunde dacă instituția va pierde procesul intentat de aceasta?
-        de ce și-a dat demisia soprana Georgeta Grigore?
-    de ce a fost trimis în fața comisiei de disciplină  instrumentistul Florin Marian Zamfir?
-       de ce i s-a retras contabilului șef al instituției viza de control financiar și a fost dată această responsabilitate altei persoane?
-    de ce a fost pus să regizeze un spectacol directorul artistic al instituției (actor), în condițiile în care instituția are regizor? A fost plătit pentru acest lucru? Dacă da, care este suma?
-       câți oameni vor mai pleca din instituție, dați afară sau prin demisie?

Întrebările sunt așa... doar câteva! Nu cred că are cine să răspundă la ele!
Trist este faptul că acesta nu este un caz izolat.
Există o vorbă: peștele de la cap se împute! Da, dar se curăță de la coadă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu