luni, 17 februarie 2014

II. BUNUL MANAGER ȘI PROIECTUL SĂU...



Memoria colectivă este scurtă. De cele mai multe ori, ea înregistrează un eveniment pentru puțin timp, fără să intre în detalii demne de atenție publică.
Cum a trecut destul timp de la înscăunarea domnului Antoniu Zamfir ca manager al uneia dintre cele mai importante instituții de cultură din Craiova, este momentul să ne reamintim ce și cum a scris în proiectul său de management și cum stau lucrurile acum.
Precizez, de la început, că nu voi supune atenției problemele de gramatică, căci aș risca să vă plictisesc, datorită numărului impresionant.


Preocupat de imaginea instituției, domnul Antoniu Zamfir scria în proiectul său:
“Cunoașterea activității instituției de către publicul larg se rezumă la afișele de spectacole postate la sediu și în câteva puncte de afișaj din centrul orașului precum și la articolele de presă, puține la număr, după cum vom vedea ulterior.”
Acum, în anul de grație 2014, lucrurile stau mult mai bine, astfel că afișele lipsesc chiar și din avizierele instituției! În multe cazuri, spectatorii sunt informați în luna februarie despre spectacolele curente din luna...ianuarie! Dar, mergem înainte, cu profesionalism!
Atunci când, într-un final, apar și afișele, ele arată așa:

 Spectacol desfășurat în luna NOIMEBRIE!


“Fiind o instituție cu activitate complexă, acțiunile ce trebuiesc întreprinse pentru îmbunătățirea promovării imaginii și activității acesteia obligatoriu vor fi următoarele:
...tot pe termen mediu și lung se va desfășura o activitate susținută de marketing în vederea convingerii populației din orașele și comunele apropiate să vină în sala teatrului.”
 Obligatoriu, am înțeles! Numai că nu prea știu cum vine asta cu marketingul care să convingă…culturalizarea maselor de oameni ai muncii, bla, bla, bla...tovarăși, încolonarea, în ținută festivă! Oricum ar fi, obligatoriu nu s-a realizat!

Tot la capitolul obligatoriu:
“Promovarea celor mai bune cadre artistice ale instituției și reputați muzicieni din țară și străinătate.”
Nu știu ce sentimente vă încearcă citind astfel de texte, dar pe mine mă încearcă mândria proletară! Mă simt ca în vremurile apuse și mă bucur de faptul că mai există urmași de nădejde! În alt plan, atât de bine au fost promovate cele mai bune cadre artistice ale instituției, încât acestea, sătule de atenția care li s-a acordat, au plecat pe rând din instituție. Așa s-a ajuns la situația paradoxală de a avea ditamai opera fără garnitură proprie de soliști! Trăiască!

Trecem la “obiective strategice de imagine” și găsim unul singur! Și ăla alambicat tare: “Principalul obiectiv va fi dezvoltarea mediului cultural autohton prin oferirea de servicii cultural-educative și sociale, prin colaborare cu diverse instituții și organizații din țară sau străinătate, ale căror resurse pot asigura baza logistică necesară unei bune desfășurări a programelor culturale și sociale. În acest sens, Teatrul Liric va efectua turnee sau spectacole dedicate Zilei Europei, Zilei Naționale a României sau cu prilejul unor importante sărbători religioase, naționale și europene.”
Eu zic că e bine să dezvoltăm mediul cultural autohton, dar nu înțeleg cum să facem asta prin colaborare cu instituții și organizații din țară și străinătate. Să sărbătorim așa, propagandistic, diverse zile, nu e rău! Mai ales cu resursele altora. Căci, o știm cu toții, nu poți să ai o bază, fără bază logistică. Dar să vrei să o arzi cultural pe la sărbători religioase...Eu zic să nu se rateze cumetriile, cununiile și mai ale înmormântările, căci acolo se lasă și cu ceva pomană!

La capitolul  “Modalități și strategii de promovare/publicitate”  scrie frumos așa:
“crearea unui site interactiv cu forum care va fi conectat prin link cu site-uri importante din domeniu; în prezent (anul 2012), Teatrul Liric are un site doar în construcție;”
Ei bine, pentru-că nu descopăr eu apa caldă, vă informez că și în prezent (anul 2014), Opera Română Craiova are un site doar în construcție!

La capitolul “Teatrul Liric în patrimonial cultural european” avem următorul obiectiv:
“Montarea unor titluri din repertoriul românesc în vederea promovării valorii creației naționale specifice prin organizarea de spectacole atât la sediu cât și în turnee și deplasări în țară și străinătate, participări la festivaluri de profil, precum și reprezentații la centrele culturale românești din străinătate.
Propuneri spectacole:
Dramă la mânăstire – Constantin Ungureanu
Uite tata nu e tata – Florin Comișel
Mușchetarii Măgăriei Sale – Constantin Ungureanu”
Trecând peste faptul că, în cazul celor trei titluri, nu vorbim de montări propriu-zise, ci de repuneri în scenă, până acum nu s-a mișcat nimic în acest sens. Mai trebuie spus că ideea reluării acestor spectacole se discută de ani buni în instituție, aceasta nefiind inițiativa domnului Antoniu Zamfir. Dacă până acum nu s-a realizat acest obiectiv, nutresc speranța că cele trei titluri vor fi oferite publicului craiovean în stagiunea 2014-2015, ultima din mandatul domnului Antoniu Zamfir!

“Inițierea unui program dedicat copiilor și diversificarea lui prin crearea unui festival dedicat liceelor. Se vor forma cercuri artistice urmărindu-se capacitatea de a trezi și dezvolta abilități de comunicare și descoperirea talentelor.”
Asta sună ( că tot e vorba de muzică!) precum cântecul acela:  “Noi, în anul 2000, când nu vom mai fi copii...”. Inutil să mai spun că a rămas doar pe hârtie!

Dacă ați reușit să vă năuciți, încheiem glorios:
“Congruența între factorul artistic și cel socio-educativ și moral este finalitatea absolută a demersului nostru.”
Fără comentarii! Am zis!

P.S. Întrebați orice psiholog și vă va spune același lucru: coerența în exprimare ( verbală sau scrisă ) este direct proporțională cu...ați ghicit: coerența în gândire!
P.P.S. Mă opresc aici, rugându-vă să vă rugați ( tot suntem în domeniu!) pentru viitorul unei instituții care merită mult mai mult decât are!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu