marți, 20 martie 2012

ÎN VIZITĂ LA N.S. MIRCEA!

Este o onoare și un privilegiu pentru mine faptul că am ajuns la bordul Navei-Școală a Marinei Militare Române! Am intrat, pentru câteva ore, în marea familie a Bricului Mircea! Am simțit mirosul inconfundabil al lemnului navei, pe care nu îl găsești în alt loc. Numai cei care au călcat puntea acestei nave speciale, pot să înțeleagă și să simtă exact aceste lucruri. Nu e loc pe  navă în care să nu simți freamătul istoriei, căci toate generațiile de marinari ai României au călcat puntea, au învățat curajul, au deprins tainele marinăriei aici, pe Mircea.
Navă mare în clasa ei, velierul românesc este mândria noastră. Atunci când trece prin porturile lumii, N.S. Mircea atrage toate privirile. Comandantul Gabriel Moise mi-a vorbit cu pasiune despre nava la comanda căreia se află. Mi-a povestit multe, de la istoria navei, până la importanța asigurării condițiilor optime pentru echipaj. Despre cum se face un duș cu 2 litri de apă, până la visul secret al tuturor marinarilor: să poată comanda, măcar 1 an, Bricul Mircea!
Am retrăit, în aceste clipe minunate, sentimentul mândriei naționale! M-am bucurat să pot întâlni oameni minunați, profesioniști desăvârșiți ai Marinei Militare Române!
Mulțumesc, pe această cale, tuturor celor care au făcut posibil ca visul meu să devină realitate!
Am onoarea să vă salut, domnilor amirali, ofițeri, maiștri militari și militari profesioniști! Vânt bun din pupa și cart bun înainte!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu