sâmbătă, 1 septembrie 2012

BABUINUL DE ȘANTIER!

Babuinul de șantier este larg răspândit în România. Câți dintre noi nu au avut de-a face cu el? Feroce, este activ în prima parte a zilei. De regulă, distruge mai mult decât construiește. După amiază, își demonstrează abilitatea de a mânui diverse recipiente în care se păstrează licori năucitoare pentru creier (încercând identificarea chestiei depozitate în cutia craniană).  Cu hidratarea asigurată, babuinul de șantier devine melancolic, stare ce îi impune lungi pauze de refacere. Odată refăcut, așteaptă cu răbdare să vină seara, ferindu-se de căldură în locuri umbroase. Mulțumit de ritmul zilei încheiate, noaptea se odihnește, pentru ziua următoare. Mănâncă bani cu aceeași lejeritate pe care o manifestă în procesul de hidratare, pe principiul că nu sunt ai lui, ci ai fraierului care îi dă. 
Aparent, babuinul de șantier este meticulos, planifică riguros și ține să-ți facă mintea dâmburi cu tot felul de cifre și calcule, convins că nu mai ai puterea să observi că rezultatele se lasă greu văzute.
Când se retrage, babuinul de șantier lasă în urma lui un adevărat dezastru. Cu toate acestea, unii dintre noi nu pot să trăiască fără să aibă cel puțin un contact major, pe parcursul vieții,  cu acest exemplar, considerându-l un rău necesar.
Cu toate relele sale, babuinul de șantier iese învingător, dovedind o rezistență extraordinară în raport cu oamenii.
Un prieten mi-a spus o vorbă: „Dacă mă vezi pe stradă, vorbind singur, să știi că nu am luat-o razna. Mi-am construit casă!
Aviz amatorilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu